انواع پشم سنگ و کاربرد آنها

انواع پشم سنگو کاربرد آن:

عایق پشم سنگ تخته ای

همانگونه که از نام آن پیداست به صورت تخته ای تولید شده و با ابعاد استاندارد 60×120 سانتی متری ارائه می گردد.
بیشتر به عنوان عایق ساختمان جهت دیوارها و سقف و کف استفاده می شود و عایق بسیار مناسبی جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی و همچنین بسیار بسیار قوی جهت جلوگیری از انتقال صدا می باشد. به گونه ای که استفاده از عایق پشم سنگ تخته ای با ضخامت و چگالی متناسب می تواند نزدیک به %99 دما و صدای محیط را عایق کند .

عایق پشم سنگ لحافی
به صورت رول های 10×1.2 متری تولید می شود و معمولا همراه با کاور یا روکش کاغذ آلومینیوم مسلح به کاغذ کرافت ساپورت  می گردد.
بیشتر به عنوان عایق جهت سقف سوله ها و لوله های تاسیسات استفاده می گردد.
این عایق به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه بود ه و جهت دمای 5- الی 150 درجه سانتیگراد عالی عمل میکند و در مقایسه با پشم شیشه عملکرد بسیار بسیار بالاتر و قوی تری از خود نشان می دهد .
طول عمر بسیار مناسبی دارد و برای دمای محیط بسیار عالی می باشد.

عایق پشم سنگ پتوئی
معمولا به صورت رول های 5×2/1 متری تولید می گردد و به صورت پیش فرض دارای یک طرف تور سیمی می باشد.
الیاف پشم سنگ  با استفاده از نخ نسوز به تور سیمی دوخته شده و شکل رول به آن ها می دهد.
این عایق جزء عایق های با تفاوت حرارتی بسیار بالا و ضریب انتقال حرارت پایین می باشد و نسبت به عایق لحافی دارای چگالی بالاتری می باشد.
بیشتر در کوره های صنعتی و عایق نمودن تانکرهای حمل قیر و خطوط لوله نفت و مخازن انبار آن مورد استفاده قرار می گیرد و در کل جزء دسته عایق های گرم و مقاوم می باشد.

عایق پشم سنگ لوله ای
همانگونه که از نامش پیداست به لحاظ ظاهر شبیه لوله می باشد و قالب لوله ای شکل دارد و از وسط باز شده و لوله مورد نظر را بغل می کند و با استفاده از بسته های فلزی یا پلاستیکی ساپورت میگردد.
برای عایق نمودن انواع لوله به کار می رود و هم بعنوان عایق حرارت و هم عایق صوت ( جلوگیری از نفوذ صدا از داخل لوله به بیرون )مورد استفاده قرار می گیرد. و برای لوله هایی از سایز½ الی 20 اینج قابل تولید می باشد.

جهت اطلاع از قیمتهای پشم سنگ در فروشگاه لوازم ساختمانی نوزادی، با شماره های بخش تماس با ما هماهنگ بفرمایید.

این مقاله از سایتwww.stonewoolco.com برگرفته شده است.